tillbaka till "dax att vakna där ute"

Fick en liten kommentar om mitt inlägg för någon dag sedan, "dax att vakna där ute" Tänkte svara på denna här på bloggen! Vet inte riktigt vem det är, därför!
Postat av: Tror på äkta kärlek
Du verkar helt säker på att blir man tillsammans med någon så kommer man göra slut med varandra. Det tror inte jag, jag tror verkligen man kan hitta den rätta när man är 18 år och vara tillsammans med den resten av sitt liv :) Varför blir man annars tillsammans med någon om man inte tror att det ska hålla i hela livet? Då ser man ju den partnern mer som ett tidsfördriv tills de att man hittar någon annan som passar bättre! Annars är det ju ingen mening att satsa, om man inte tror på livslång kärlek :) Tycker det är helt fel att skriva "Det kommer ändå ta slut inom kort". Men visst kan jag hålla med lite i det du skriver, allt gullande är väldigt överdrivet nu för tiden. Alla som säger "jag älskar dig" så fort man har kännt varandra i en vecka, det har inte samma betydelse när man säger det hela tiden som när man säger det när man verkligen menar det.

Svar :

Äkta kärlek? Jo ja det finns det en massa av. 
Jag söker inte en kille för att jag vill ha ett tidsfördriv, självklart inte det skulle ju vara helt galet? Det är självklart att man har "äkta kärlek" i bakhuvudet och man vill att det ska hända. Men det jag menar är att jag kanske inte tror på det så mycket så, sjävklart hoppas man. För vissa håller det och vissa håller det inte. När jag skriver "det kommer ändå ta slut inom kort" så menar jag inte att det kommer göra det för alla, haha självklart inte. Jag syftar mest på dem som är yngre än mig, mellan 13 år och till 16, 17 kanske. Tror mer på förhållande när man är äldre. Men man ska aldrig säga aldrig!  Jag antar att jag kanske är sjukt less på detta och behöver avreagera mig lite här på bloggen. Men jag står för det jag skrev och jag menar det! Men visst är det gulligt ibland när man gullar på Facebook ex. Men det är inte där man behöver bevisa att man älskar varandra. Det tycker jag att man gör öga mot öga. Men visst gulla är okej tills en viss gräns! Haha ja du, när man säger älskar varandra efter en vecka då vet man inte var kärlek är överhuvudtaget.
Jag tror på kärlek.. men då ska det vara äkta också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0